update

Denna veckan har jag börjat 8 flera morgnar med ett par timmar skolhäng framför mig. Men jag (som är väldigt morgontrött) har varit duktig och gått upp tidigt och varit ute med hundarna i 40-50 minuter innan jag behöver dra iväg. Vädligt bra start på morgnarna! Men det märks att det börjar bli mörkt och kallt när man blir tvungen att gå med dunjacka och mössa... brr.. Jag har iallafall hittat en liten halvt gömd plan där jag vågar släppa båda hundarna så de på riktigt får rusa av sig. Och vi brukar också hinna med lite träning. Så även om det är tentavecka och det blir mycket plugg så har de fått träning nästan varje dag. Med Lyra försöker jag fokusera på just fokus i fotgåendet. Hon går för det mesta bra men ibland tappar hon och går till sitt egna håll. Då petar jag till henne lite, svänger och när hon hittar tillbaka blir det massa belöning. Det har funkat bra hittils. 
 
Ikväll bär det iväg till gmbk och planen är att lägga en platsliggning, köra hoppet med fokus på hoppet (och alltså inte blanda in några ingångar utan belöna direkt efter hoppet). Samt att träna lite inkallningsingångar med en targetplatta. Om det hinns med får det bli lite fritt följ också. Vi är anmälda till vår första tävling så det får bli hårdträning nu ett tag :o 
 
I måndags träffade vi också Cissi och Malte och åkte ut till delsjön. Där fanns en liten sjö utan folk och hundarna fick bada och springa om kring som de ville. Vatten är ju något som min tös är VÄLDIGT förtjust i och jag ser redan nu lite för mycket stress/förväntan när vi är i närheten. Hon ljudar inget men är väldigt hetsig. Och jag var noga med att pausa henne när jag tyckte det var för mycket. Men jag ska vara noga med att kanske inte låta henne bada så mycket med andra utan när hon väl får bada ska det vara i en lugn miljö. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0