öppen träning på GMBK

Igår var det terminstart för den öppna träningen på GMBK och jag fick med mig Anna och Java dit som är nya medlemmar i klubben. Vi kom dit och så blev det mest snack innan det var dags för platsliggning. Denna var helt tävlingslik med tävlingsledare, rätt avstånd och 3 minuter långt. Lyra är trygg i platsen och även om det var 3 minuter som kändes väldigt långa så tycker jag att hon låg bra hela tiden, hon visar snarare tecken på att hon blir uttråkad än att hon vill sticka därifårn vilket är bra just nu iallafall. Det var även flera okända hundar med vilket var toppen! Så nöjd och glad! Sen var jag faktiskt inte nervös alls under momentet, något jag tror beror på att jag lägger platsliggning varje dag så att det har bivit lite avdramatiserat. 
 
Sedan tränade vi lite för oss själva där jag framförallt tränade hoppet, mest för att få upp hindersug så att hoppet blir lite som en belöning och att den alltid lockar. Gick prima! (Hon kommer säkert älska agilty). Sedan kommenderade Anna oss i några fria följ där hon för det mesta gick himla snyggt men ibland tappade helt. Bara att fortsätta träna! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0