Lydnadsträning med tollargänget

Igår var vi hela 6 stycken tolalre som träffades. Riktigt kul! Lyra var ritkigt gasad efter att inte ha gjort så mycket under dagen och sen legat uppbunden ett tag. Vi började med ett fritt följ där hon var taggad men hade lite för mkt energi i kroppen för att kunna hålla fokus. Men vi traskade på och efter en stund hade hon lugnat sig hyfsat och hängde med rätt fint.
 
Annars var fokus idag att fortsätta jobba med hoppet. Hon lyssnar bra på kommandot och börjar förstå vad det är man ska göra. Nu är det mer att jag måste kunna gå med henne utan att hon tjuvstartar och hoppar innan momentet har startat. Men kul det har hon ju iallafall! :p Sist men inte minst gjorde vi ett antal inkallningar, både långa och korta och både med och utan target och hon har mycket bättre ingångar. Hon kan fortfarande stöta till mig påvägen in men det är verkligen inte det här full fart in i matte och använda henne som stoppkloss ;) Så det har gått framåt, jag ska fortsätta träna med target för att ytterligare förstärka muskelminnet. 
 
Sen när de flesta hade gått hem så ville jag träna lite mer mest för att trötta ut henne. Så vi testade av både läggandet och ställandet vilket funkade bra. Gick rätt mycket fria följ ockås för att testa henne lite och se vad hon orkar. Nöjd med träningen! 
 
Idag tar vi en välförtjänt vilodag då det verkligen är fullt upp de komande två veckorna! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0