bra träningar!

I förrgår var det tävlingsträning arrangerad av vår träningsgrupp, tollargänget. Det var lottning, kommendering och så filmades allt. Mycket bra och det framkallade en del nerver. Tror att även resultatet speglade lite av hur det kan komma att se ut på tävlingar. 
 
Lyra går in fint med bra attity men efter första svängen i det fria följet tappar hon och börjar nosa, jag får säga till henne och hon går hyfsat fint därefter. Resterande moment gör hon korrekt, även om de inte är klockrena. Hon var väldigt flamsig och lite övrallt och ingenstans. Sprang till domaren ett antal gånger och undersökte tävlingsplanen lite mer än det var tänkt ;) Men överlag är jag nöjd och med tanke på att vi inte har kedjat hela programmet så många gånger så kämpade hon på bra. Ser fram emot fler sådana här tävlingsträningar. 
 
Igår blev det spontanträning med Lena och Kasper på fotbollsplan hemma hos mamma. Riktigt grym träning! Vi tittade en del på ingångar+start av fritt följ. Lyra är anitngen helt med mig och går skitsnyggt, eller så tappar hon mig helt och hittar något annat som är av större intresse. Jag för försöka hitta verktyg för det där, tror även att det är mycket hormoner i tjejen nu då jag inte har upplevt henne särskilt nosig innan. Igår peta jag till henne lite för att påminna henne om att vi faktiskt jobbar, sen när hon kom tilllbaka till kontakt blev det belöning! 
 
Sedan tränade vi ingångar och testade massa olika alternativ som inte gav så mkt effekt, hon tycker att jag rä en himla bra stoppkloss. Sen kom Lena med förslaget att använda en target som jag först inte trodde att hon alls skulle greppa med tanke på att det var så länge sen vi körde klossträning och target-träning över huvud taget. MEN  det lossnade och hon gjorde ett par snygga ingångar även på längre håll, så det ska jag fortsätta med. 
 
Pelle fick köra lite han med och han blev såå glad! Han fick köra ett fritt följ både mig mig och Lena och sen även springa till rutan ett par gånger. Och han kom ihåg den! Så himla glad och peppig hund och det är en fröjd att gå med honom! :D 
 
Avslutade md en platsliggning för de röda, 100 meter avstånd i 5 minuter. mörkt var det dessutom så vi såg dom inte haha. Men de låg kvar och var superdutkiga. Sist av allt fick de rejsa runt på planen så allt som allt en himla bra träning! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0