Tävling i Kungälv

Idag var det tävling i Kungälv. Vi var där med både Lena&Kasper och Anna&Java, så kul att vara ett helt gäng på tävling! Jag har verkligen inte hunnit/kunnat/orkar träna något alls sedan förra tävlingen då det först var tentaplugg och sedan sjukdom. Så jag sa innan att jag inte förväntade mig någotning från dagen, därför var jag inte heller nervös vilket var himla skönt! 
 
Jag körde samma uppvärmning som förra gången, dvs att hon alltid fick vara med på allting för att ta in miljön och inte behöva gasa upp sig så mycket. Men det var en lång dag och tjejen kanske blev lite väl trött. Vi lottade iallafall nummer 6 och platsen gick först. Alla tre tollarna fick ligga bredvid varandra, vilket gjorde att det blev precis som på träning. Hunden bredvid Kasper gick upp och muckade gräl med båda Kasper och hunden på andra sidan, tråkigt. Men de bröt snabbt och vi fick lägga om. Och även det gick bra. Så skönt! 
 
Sen föt det på snabbt och det var ganska snart dags för oss. Vi gick in och hon började med ett väldigt fin FF. Sedan tappade hon mer och mer tyvärr och blev luftig och nosig. Läggande toch ställandet nollade vi, vilket inte var helt förvånande då jag har märkt att hon aldrig gör skiftena när jag blir kommenderad (däremot klockrent annars). Så det får vi jobba vidare på att klura ut om jag gör något annorlunda. Inkallningen slrvade hon lite med och apporten och hoppet gjorde hon fint förutom att hon hoppade hoppet en gång för mycket haha. 
 
Så utifrån förutsättningarna är jag ändå nöjd och glad över vår prestation. Det hela litade med 131 poäng och ett tredjepris, med två nollar och annars jättefina betyg. :) Jag måste fortfarande jobba med att hitta vilken uppvärmning hon mår bäst av, så att hon klarar att ha så hög fokus, pepp och koncentration som möjligt utan att det slår över. Jag ser redan tendenser till att hon är lite övertaggad då hon ibland i social belöning kan ta tag i min jacka eller kampa med kopplet eller liknande. Vilket jag inte tycker är ett okej beteende om inte jag tillåter det. (exempel mitt under tävlingen). Så denna veckans fokus blir dels att jobba med lägganden och ställanden lite mer tävlingslikt och med kommendering när jag får möjlighet. Samt att försöka jobba mer med mina sociala belöningar och få rätt nivå där. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0