Tisdagens Kursavslutning

I tisdags var det avslutning på vår tävlingsinriktade valpkurs. Lite synd att jag inte fick upp den riktiga träningsmotivstionen förrän precis på slutet. Menmen. Efter världens åskoväder körde vi iaf tävlingsträning! 

Platsliggning gick bra, lämnade henne på kanske 3-4 meter och stod kvar hela tiden. Hon ligger men flyttar om sig lite. Men hon är trygg iaf och har självmant börjat bjuda på hakan ner. 

Tandvisningen gick bra med lite hjälper. 

Sen var det vår tur och jag förberedde henne genom att hon först fick ligga ner på lägg-kommando. För att tagga upp. Sen precis innan tog jag upp henne och busade lite med henne. Sen sprang hunden som hade kört innan oss fram till henne så det blev lite störning i vårt fokus. Menmen, det släppte vi snabbt. 

Hon hade så himla kul!! Och jag med! Vi körde bara med tävlingsmässig belöning under momenten och hon höll ihop rätt så bra! I slutet, (apport och hopp) blev hon busig och sprang omkring lite och visade upp apporten och hälsade på domaren. Funderar på om det kan bero på frustration efter att belöning inte slutade i leksak, vilket det brukar göra. Men oavsett så var hon med mig hela tiden och jag kände att jag visste var jag hade henne! 

Guldkornen var alltså dels att vi båda hade kul, att jag litade på henne och kände mig trygg. Samt det fria följet som hon gick SKITsnyggt!!

Det vi ska fortsätta träna på är väl ordförståelse i ligg/stå, ingångar och stadga i apport/tandvisning. 

Idag är sista dagen innan deadline på skolan. Sen är det lov! Ska bli så skönt! Mycket roligt inplanerat 😍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0