Bra dag på Pride

Idag åkte Qvist iväg på spelning och för att hitta på något åkte jag i och hundarna till Pride. Vi hängde med Sofia ett tag, sedan drog vi på egna upptåg och tränade både platsliggning och fortgående mitt i smeten.

Hundarna var sååååå duktiga och jag är så stolt över dom! Vi hade jättekul tillsammans! Båda klarade platsliggningarna utan problem, lyra lägger sig på sidan men just nu är jag mest glad över att hon är trygg i momentet. Pelle fick även ligga ner när jag och lyra tränade vilket även det gick oproblematiskt. När jag och Pelle körde fick lyra hänga med i koppel som hon ville. 

Vi hade som sagt så kul ihop och båda hundarna var så glada <3 och som vanligt när det är större folkmassor kommer det många människor som vill hälsa på hundarna. Och hundarna blir ju lika glada de då de är så glada i folk! Så roligt att se hur de sprider sådan glädje! 

Insåg också att det var länge sen (eller kanske första gången) lyra var med på något sånt här men det gick ju bra. Folkmassorna var inget problem utan det var väl snarare det att det låg popcorn precis överallt på marken som gjorde det lite besvärligt att gå i koppel haha. 

Sen träffade vi upp Oscar och Harald som jag inte har sett på jättelänge och hängde kite i Vasaparken innan vi gick vidare hem mot Qvist. 

En bättre dag!! <3 bilder kommer senare 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0