Träning på GMBK

Vi tränade med Lena och Anna igår, även fast det blev mest häng och hundsnack på plan. Men välbehöligt det med! Jag passade på att utnyttja mitt sällskap och bad de att gå omkring med sina hundar när jag och Lyra tränade utan koppel. Hundarna känner ju varandra och jag kunde vara avslappnad i att ha henne lös och även se över lite hur hon är när hon är lös tillsammans med andra hundar. OCh det gick ju helt prima! Bra rtäning för mig framförallt som är lite nojjig efter åren med Pelle. Lyra är ju inte alls miljöstörd så som Pelle var men jag är fortfarande lite kvar i de tankarna och ibland för feg. Men som sagt, jättenjd med att jag passade på att träna detta igår! 
 
Sedan tränade vi lite ställande under gång. Av läggnadet och ställandet har hon lite svårare för ställandet så vi har bestämt att fokusera på det ett tag framåt nu. Ett annat fokusområde blir platsliggningen. Kommer träna hakan i backan, fokus och att hon itne vickar över separat utan störningar, ensamma inomhus till att börja med. När vi kör "riktiga platsliggningar" vill jag jsut nu inte börja bråka med henne utan där ska hon bara ligga kvar och vara trygg. Och sen långsamt föra över den "snygga" platsen även in på de tävlingslika. 
 
Imorgon åker vi på vadnringsutflykt. Ser fram emot det! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0