rolig dag igår

Igår började dagen på Ransäters hundutställning, dit vi i princip brukar åka varje sommar. Men iår var första gången för att ställa ut. Lyra skötte sig så fint och vi fick mycket fin kritik och ett excellent, domaren sa att hon var jättesnygg men att hon var lite för valpig för att få ett CK. Men vi är så nöjda ändå! 
 
Passade även på att träna lite lydnad på utställningsområdet och det gick strålande. Inte världens fart men med bra fokus trots väldigt mycket runt omkring. Sen blev det såklart även en hel del passivitet. Nyttigt för lilla damen. 
 
När vi kom hem tog jag en tupplur medan mamma drog med hundarna på långpromenad. 
 
Kvällen avslutades sedan med att hon fick gå ett mörkerspår på ängen här utanför. Liggtid nästan 2 timmar, kanske 150-200 meter långt och med 3 apporter+boll i slutet. Och jag tror nästan att det spåret var en av hennes bästa! Hon fick gå med långlinan idag och fick alltså lite mer frihet, men det gick bra och jag såg och kände på henne när hon var rätt och när hon var lite vilse. Dessutom hittade hon och markerade (!) självmant alla apporterna. GRYMT! 
 
Fullt upp för hundarna dvs, haha, men de klagar inte. Kommer ha lite dåligt samvete för dom när vi kommer hem till lägenheten i stan igen då jag inte kommer ha möjlighet att ge dem såhär mycket aktivitet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0