Rally till hösten

Lyra är ju anmälda till sin första tävling (utöver utställningar) och det är Rally som blir debuten den 24 augusti.. Så det är inte långt kvar. Spännande! Så nu gäller det att träna Rally också. Det vi behöver träna mest på är att gå runt till fot på "fel" håll, att sitta framför och att stå från fotposition. Därtror jag att jag lägger fokus nu. Men den största svårigheten tror jag kommer bli att inte nosa på koner och skyltar på plan. Så när jag kommer hem till stan ska jag sa till att åka till klubben ett antal gånger och utnyttja deras skyltar. Men ska bli roligt iaf, känns ganska prestigelöst eftersom det inte kan gå så mkt fel. Koppel är på, jag får prata och locka på henne men samtidigt som jag ser hur nervös jag kommer bli, hur hon presterar när mina nerver förändras osv. Vad gäller Pelle så är det ju debut i fortsättningsklassen under hösten. Han kan nog i princip allting, förutom möjligtvis att stå kvar när jag går runt honom. Men den stora utmaningen där blir att jag ska lära mig alla skyltarna, det är ju en del som inte är helt okomplicerade. Och sen då att jag ska vara lugn med att ha honom lös men det får jag helt enkelt bara köra på och lita på honom. Det är bara då det kommer gå. Men det är jag inte särkilt orolig för ändå. Ser fram emot en spännande rallyhöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0