lite misslyckad skogspromenad och bra träning

Efter vila på måndag och en lugn förmiddag idag blev det lite mer aktivitet under eftermiddagen och kvällen. Efter att ha sovit hos Qvist åkte vi till årkärr för en liten promenad. Inte nog med att jag lyckades köra vilse påvägen dit och sedan, mitt i skogen, glömma bort viken av lederna det var jag följde (och alltså inte visste hur långt jag skulle gå). Jag insåg även efter ett tag att jag inte längre hade bilnyckeln på mig.. paniken... gick tillbaka och som TUR var låg den på stigen. Så glad för det...! I övrigt var det en himla fin promenad och hundarna trivdes!
 
 
 
Sedan åkte vi hem och mötte sedan upp Lena med Kasper och Anna med Java för lite träning här på hemmaplan. Det blev en väldigt trevlig kväll med bra blandning av tjöt, hundträning och hundlek då vi i slutet släppte alla så de verkligen fick släppa loss. Kul att se dom ha kul tillsammans! 
 
Vad gäller träningen så fokuserade jag på det fria följet. Gick på och testade henne lite i uthållighet och stärningsträning. Hon gick väldigt fint idag trots att hon var väldigt het på leksaken haha... Vi delade panen med ett kubbspelande och ett fotbolls/frisbee-spelande gäng men den störningen klarade hon bra. 
 
Vi la två platsliggningar och jag tycker hon ligger bra. Den andra vi gjorde gick jag längre bort (kanske 20 meter) och då kom hon först efter mig med en gång, kanske jag var utydlig eller något för sedan låg hon bra hela resten av tiden. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0