Gränö dag 2

Gårdagen bestod av mycket sol och värme. Jag och lyra började dagen med en simtur innan alla andra hade vaknat. Så skönt. Resten av dagen körde vi rätt mycket passivitet medan de andra badade, jättebra och väldigt nyttigt för fröken.

På eftermiddagen gjorde vi ett litet jaktpass. Ella fick stå på altanen och kasta (och filma) ut mot det snåriga. Lyra försökte knalla typ två gånger men efter det tyckte jag att hon hade bra stadga. Vi gjorde även några övningar där hon inte fick ta den med en gång utan följa med mig på "här"-kommando först. Då fick hon verkligen tänka till och hålla sig i skinnet. Nyttigt.

På kvällen tänkte jag sen ta ett fint foto på henne på bryggan men hon råkade ramla i vattnet så det var det ;) istället blev det en kvällsdopp där hon fick simma ut ovh hämta några pinnar. Det var väldigt stressfritt och lugnt. Hon simmar väldigt fint och metodiskt, lite mer stressat om hon är påväg att hämta något men ändå i rätt riktning (till skillnad från Pelle som alltid försöker simma i lodrät position, haha) Hon lärde sig även att man kan hoppa från bryggan så det var kul att se! 😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0