Träning med tollarligan

Vi är ju tillbaka till stan och det innebär att vi kan ses hela träningsgruppen och träna igen, som vi har längtat! Vi sågs allihopa på grusplanen utanför min lägenhet (som gjord för hundträning) och tränade en hund i taget. Träningen blev vekrligen bra då jag tyckte det hva många svar och kvitton på hur vi låg till och vad vi behöver jobba mer på. Vad som funkar bra och vad som funkar mindre bra. 
 
Vi började och slutade allting med en platlisggning. Det blev ganska stökiga paltsliggningar men Lyra låg fint på båda, skönt! Hon har haft en period där hon inbland ahr satt sig upp elelr kommit efter mig precis när jag lämnat henne, testat lite. Men med tålamod och envishet så kommer vi förhoppnignsvis över det. 
 
När det var vår tur började vi med att träna ingångra på plan då vi gick över det magiska bandet och gick och ställde upp oss inför ett fritt följ. Det som funkade bäst för oss och som jag tror att vi kommer testa ett tag är att jag går in med här-kommando samtidigt som jag pratar och peppar henne. Och peppig var hon, nästan lite för peppig, men hellre det! Glädje först :) 
 
Sedan kedjade vi ihop läggande+inkallning+ställande + transporter mellan dessa och även det kändes bra. Det vi ahr haft trubbel med innan var detsamma som nu, dvs dålig stadga i sitt kvar i inkallningen och när jag är påväg tillbaka i ställandet, samt ingången i inkallningen då hon gärna använder mig som bromskloss. 
 
Passet avslutades med lite fri tärning då vi gick omkirng och gick relativt långa fritt följ med rolig belöning! Väldigt peppigt och hon visade på bra uthållighet! 
 
 
Dagen efter var ci och tränade Rally på klubben. Då fick Pelle också vara med och de fick gå varsin bana. Så duktiga så! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0