sista helgen innan skolstart

Igår innan jobbet tog jag och hundarna en sån där härlig tur som bara fick bli vad den ville. Vi tog spårvagnen ut mot vattnet och promeredade bara dit benen ville. Jag hittade nya områden och en stor gräsplätt som fick bli område för ett spår. Sedan trasade vi vidare och av en slump hittade vi en liten kulturstig som gick upp i skogen och vidare upp till en utkiksplats där man såg ut över hela hamninloppet. Så fint! Där tog vi paus och hundarna fick busa och tugga tuggben medan jag satt och njöt av utsikten på en utplacerad bänk.
 
Påvägen hem fick Lyra gå spåret och det gjorde hon bra. Jag kom inte ihåg exakt var jag hade lagt det men litade på henne och hon klarade ut det fint. 3 snusdosor som hon markerar av sig själv oh 3 apporter som hon markerar med lite påminnelse. Duktig som vanligt! Måste bara se till att hålla igång spårandet med henne. 
 
Nu om några timmar slutar mamma jobba och då drar hon och jag och hundarna upp till landet igen, bara för helgen. Ska bli skönt att komma dit en gång till och lägga spår och hänga i skogen innan skolan drar igång på måndag. Upptäckte att det fanns en lydnadstälving väldigt nära vårt lantställe imorgon så jag sitter och funderar på om jag ska vara modig och se om man kan efteranmäla. Kliar lite i fingrarna men jag ska försöka hålla mig i skinnet en liten stund till iallafall. Hoppet har vi ju inte tränat på över huvud taget så det kanske är bra att ha gjort det någon gång iallafall haha ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0