Platsläggning Challenge 1-14

Jag vill känna att jag är säker på att Lyra ligger under platsliggning och att jag känner att Lyra är säker på vad hennes uppgift är under platsliggning. Till skillnad från hur det var med Pelle så hade det varit så skönt om jag hade en större säkerhet i momenten. Det hade verkligen underlättat. Lyra är inte alsl som Pelle var i samma ålder, hon är så mycket mer miljösäkrare och tryggare överlag. Hon har aldrig haft problem med paltsen men jag har alltid varit mån om att hon ska klara den. Vilket jag tror har byggt upp trygghet. Nu är det dags att utmana och säkra upp. Därför drog jag igång en platsliggningsutmaning på instagram. #100dagar100platser kallas det och det går ut på att man lägger en platsliggning om dagen i hundra dagar, på hundra olika platser. Man kan variera tid, avstånd, störning, belöning, plats osv osv. Huvudsaken är att man lägger hunden och att den får stanna ett tag. 
 
Det är roligt att det är så många som har hakat på. Jag tror att vi iallafall är runt 10 som kör på detta. Vi som började först är nu på dag 13 och jag märker redan stor skillnad på Lyras förståelse för momentet. Hon är himla duktig den lilla tjejen. Jag tror att en sådan här utamanign är nyttig både för mig och för Lyra. Lyra blir helt enkelt bättre och ajg känner mig säkrare. Istället för att stå och vara nervös och stressad för att hon ska resa sig så är det nästan så att jag vill se  om ja glyckas utmana henne så mycket att hon reser sig. Då får jag tillfälle att visa henne att när man ligger så ligger man. 
 
Tänkte iaf att det kunde vara kul att samla alla platsliggningar. Så här kommer plats 1-14: (la plats 8 två gånger hehe) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0