Fin näst-sista-dag

Ångesten inför att åka tillbaka till stan och att sommaren börjar lida mot sitt slut börjar krypa sig på. Imorogn är sista dagen här på landet. Samtidigt har jag fått mycket tid på landet där jag trivs som aldrig bäst så jag är inte missnöjd utan snarare tacksam. Ska försöka se det som att hösten och stan har många fördelar det med och att jag laltid kan ta mig tillbaka itll skogen, havet och landet. 
 
Idag traskade vi upp 1 km rakt uppåt till en utkiksplats där vi drack te, åt bullar, njöt av utsikten och såklart passade på att lägga en platsliggning. Så vackert där uppe! Väl nere på platta marken hittade vi en badplats och när alla hade badat klart och Lyra var luuugn så fick även hon bada, vilken lycka! Hon hoppade rakt ut från bryggan och njöt av varje simtag. Lilla hund! <3 
 
När vi kom hem til stugan var det dags att gå ett spår jag hade lagt ut tdigare under dagen. Det måste ha varit typ 4-500 meter och gick genom båda äng och skog (med en grusvägspassage mellan dessa), 7 vinklar (som hon tar helt ok men snurrar lite vid), 3 snusdosor+pinne och 3 enskilda pinnar. Snusdosorna markerar hon helt på egen hand genom att lägga sig. Pinnarna gick hon förbi men jag stannade henne och vi lekte lite med dom och tränade lite i spåret. Får se om det hjälper. Så himla roligt att spåra med henne då hon har fattat vad det går ut på och har en härlig motivation och samtidigt jobbar relativt lugn och sansat i spåret. Ingen bulldozer som Pelle har varit. Hoppas det fortsätter så! 
 
Efter ytterligare några timmar fick Pelle gå samma spår som jag och Lyra "bättrat på" och han gjorde det bra! Går i koppel och halsband med honom för att kunnakontrollera honom bättre och för att han ska ha lättare att hålla ner huvudet. Han går faktiskt försvånansvärt bra, men när jag spårar med honom nu är jag noga med att själv veta precis var spåret går så vi inte går vilse, vilket inte är helt omöjligt om det är Pelle som för ;) 
 
Finfin dag helt enkelt! Imorgon ska vi försöka göra det bästa av dagen och njuta av att vara nära allt det som vi alla tycker så mycket om! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0