Vittring - film

Vargavintern nere i halmstad tärde på mig och nu ligger jag hemma med en förkylning. Vad passar då bättre än att aktivera Pelle med ltie vittringsträning? Jag får sitta still och han får jobba, perfekt! Idag körde vi med nya vittringspinnar, nytt underlag och ny miljö.
.
 
Överlag är jag väldigt nöjd så som det ser ut hittils. Han jobbar för det mesta lugnt och sansat och har väldigt låg felprocent där han på riktigt tar pinnarna. Dock är det tydligt i vissa skick att han har gått upp för myckt i varv, då tänker han inte inte snurrar bara runt i för högt tempo och utan att använda näsan. Innan jag började filma fick jag säga till honom för att han var så uppjagad, han tog till sig bra och sänkte tempot. Till nästa pass ska jag vara mer nogrann med det här och inte släppa igenom när han blir så hetsig utan se till att han är i rätt sinesstämning innan vi kör igång.
 
Den uppmärksamma såg även att jag tabbade mig på andra skicket. Pelle tar upp rätt pinne men får ingen belöning förrän han fortsätter leta och sedan tar den igen. Klantigt av mig men duktigt av Pelle som ändå litade på vad han trodde var rätt och försökte igen. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad duktiga ni är!!!

Svar: Tack! <3
Ebba och Pelle

2013-03-21 @ 14:08:44
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Linda

SNyggt!!

Svar: Tack!
Ebba och Pelle

2013-03-21 @ 18:47:44
URL: http://lindajonssons.blogspot.com
Postat av: Petra, Skurk och Shenzi

Duktig kille! :D

Svar: tack :)
Ebba och Pelle

2013-03-22 @ 11:24:23
URL: http://etthundansliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0