Träningsläger för hundnördar

Som jag skrev innan helgen hade jag och Pelle fått ett unikt erbjudande att få följa med på träningsläger för hundnördar. Helgen spenderades alltså nere i halmstad tillsammans med ett gäng fantastiska tjejer och deras grymmehundar.
 
 
Jag vet inte riktigt var jag ska börja skriva då det är så mycket vi har lärt oss. Jag har fått bättre verktyg för att jobba upp min och Pelles relation och mitt självförtroende i träningen har även det höjts. Det märks tydligt på Pelle att han tycker det är så skönt när han kan börja släppa på kontrollen och lita på mig när jag är ärlig mot honom och talar om för honom vad som är bra respektive inte bra. Han klarade till exempel att ligg kvar på sin plats mitt i hallen när en golden och två border collies for runt i hallen med varandra och efter bollar så de nästan sprang på honom.
 
Vi fick även tillfälle att gå igenom hela klass tre och det är faktiskt mest småpill kvar där. Vittringen har vi en hel del kvar på dock men det är egentligen det enda. Inkallningen och metallen är inte heller klara men de fick vi också hjälp med så fokus kommer främst ligga på de momenten när vi kör igång träningen sen. De gruppmomenten vi gjorde under helgen visade han en stor säkerhet och var lugn och trygg både i platsen och sittandet. Skönt!
 
Nu har jag en vecka kvar av överdrivet mycket skoluppgifter och sedan längtar jag så efter att få komma ut och på riktigt ta tag i träningen igen, både på lydnadsplan och i vardagen!

 
Jag hoppas det inte dröjer för länge innan jag får träffa dessa tjejer igen!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Galet kul att få lära känna er på allvar. Ni kommer bli farliga i framtiden :)

Svar: Tack Hanna! Är så glad att jag fick vara med och träffa er med! :)
Ebba och Pelle

2013-03-19 @ 16:22:44
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: maja o zoro

Kul ni verkar ha haft det ! :D

Svar: Det hade vi verkligen! :)
Ebba och Pelle

2013-03-19 @ 16:31:23
URL: http://majazoro.blogg.se
Postat av: C.J.

Låter som en galet kul helg! =)

Svar: den var helt klart svårslagen!
Ebba och Pelle

2013-03-20 @ 19:54:57
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Petra och Skurk

Tack för att du sa till! Nu är det ändrat! :-)
Vad roligt ni verkar ha haft! :D

Svar: var så lite så! Det hade vi verkligen! :)
Ebba och Pelle

2013-03-20 @ 20:22:12
URL: http://etthundansliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0