Träning med HELA träningsgänget!

Efter ett lååångt uppehåll av riktig träning träffade vi idag hela (!) träningsgruppen. 6 härliga människor och 8 hundar var vi, är glad att jag har hamnat i en sånt bra gäng!
 
Då både Kajsa och Meya löpte blev träningen inte riktigt som den brukar se ut. Jag fick lägga mycket tid på att bara få honom att lägga fokus på mig istället för på tjejerna och till slut släppte han dem nästan. Eller han kunde iallafallkoncentrera sig på mig och göra bra ifrån sig. Så mycket momentträning blev det inte, lite linförighet, läggande och ställande och sedan några platsliggningar. Måste säga att jag är grymt nöjd med honom över hans prestation idag. Han tycker löptikar är fruktansvärt jobbigt men vi försöker jobba bort det, så gott det går iallafall.
 
Några bilder blev det :)
 
 
 
Två duktiga killar som ligger kvar så fint trots två löptikar som tränar runt omkring
 
.
 
Hela gänget kör platsliggning, hundarna låg fint men det känns som deras mattar behöver träna lite på det där med att platsliggning faktiskt går ut på att hundarna ska ligga bredvid varandra på EN rak linje... ;)
 
Det kändes mörkt när man fotade men med tanke på att klockan var runt 18.30 när denna bilden togs känns det lite som ännu ett vårtecken. Härligt!
 

Kommentarer
Postat av: Boel, Isa och Meya

Tack för idag=)

2013-03-04 @ 21:06:17
URL: http://www.isaomeya.hundpoolen.nu
Postat av: Erica

Duktiga killar som klarar av att träna tillsammans med löptikar!

2013-03-08 @ 20:29:31
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0