Vi lever

Vi lever och mår bra! Ute på landet händer inte särskilt mycket. På dagarna är det så varmt så det går kannpt att göra annat än gå upp och ner frn vattnet. Pelle älskar att bada! Hans simstil är dock helt katastrofal!! Han har fått ha flytväst de senaste dagarna för att han ska lära sig att man kan använda bakbenen också och inte bara sprattla med frambenen.
 
Vi går lite skogspromenader, tränar lite och pysslar med lite allt möjligt. För några dagar sedan var vi inne i stan och när de andra handlade hittade vi ett parkeringshus som funkade perfekt som träningsplats. Dels för störningen, dels för att det ösregnade ute. Min lille pudel glänste! Så sjukt duktig var han! Allt var roligt och allt gjorde han bra, trots att det var mycket ljud och störningar, så underbar känsla.
 
Annars flyter det på, det är skönt och fridfullt här ute. Pelle blir dock OTROLIGT stressad och orolig när någon av oss badar och hoppar i vattnet. Då går det inte att ha honom med utan han får stängas in. Skäller, gnyr och skriker rakt ut. Ja
 
g tycker så synd om honom och jag vet inte heller hur jag ska få det att bli lättare för honom. Inget jag gör verkar nå fram till honom...

Kommentarer
Postat av: C.J.

Härligt att vara ute på landet. Synd att han blir så stressad vid badsituationen. Vet hur det kan vara, fast i andra situationer då...

2013-07-16 @ 23:04:01
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0