rörigt inlägg

Även idag blev det träning och nu känns det som vi är igång igen! Härligt!
 
Gick genom skogen ner till röda sten imorse och ställde upp våra saker precis under älvsborgsbron. Där var det både en hel del folk och framförallt väldigt bullrigt från de hundratals fordonen som åkte ovanför våra huvuden. Lite mer utmaning än "våran" säkra fotbollsplan, men man ska ju utmana sig så det var perfekt.
 
Började med lite fritt följ, ett kortare pass då jag ville spara energi till senare moment. kortkoppel på och fick påminna honom i vänstersvängar, det är svåtr för honom men jag tror han börjar förstå. 
 
Blev sedan ett pass med rutan. Han verkade få hjärnsläpp och ställde sig utanför rutan några gånger, vilket han inte har gjort på jättelånge. Gör om och gör rätt och sen satt det. Det blev lite av en konflikt då han inte ville lägga sig i rutan. Trots att han kan lägga sig på de avstånden utan ruta och när jag ställer honom i rutan. men ett sick plus ett läggande gick helt enkelt inte. Frustrerande! Vi löste det till slut men frågan är hur det kommer se ut vid nästa pass. Borde nog göra upp en plan. Får fundera på det.
 
Vi löste det förra men pelle var ordentligt trött, och hade inte heller fullt fokus. Borde kanske ha slutat där men valde att fortsätta istället.  Det blev bråk både med sättandet och fjärren - min hund kan plötsligt inte sätta sig ner...  Jag vill inte släppa igenom när han inte lyssnar på mig. Men idag tror jag det blev för många konflikter. I framtiden får jag försöka fokusera på en i taget, kanske.
 
Vi avlutade med ett långt fritt följ där han briljerade, mycket störning som han klarade galant. Bra svängar och toppenposition. Och det var ett långt pass! Därefter fick han springa till rutan några gånger utan att lägga sig och sedan leka med sin boll och vara lycklig. När jag tänker på träningspasset nu i efterhand har jag en överhängande positiv känsla och jag känner att vi har utvecklats något enormt. Några gånger blev det jobbigt för oss båda, men vi avlutade med humöret på topp iallafall.
 
Därefter gick vi glada därifrån och pelle fick gå lös till strandne där han fick bada. Efter att ha varit ute i totalt tre och en halv timma gick vi hem genom skogen.
 
Ett rörigt inlägg men det är nog inte mycket klarare i mitt huvud heller. Några bilder från idag. Just det! nyklippt är han också! Sommarfrisyren är på, skönt för oss båda!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0