Småträning

När jag kom hem idag kunde jag inte låta bli att utnyttja Pelles energi och glädje och tog ut honom i trädgården direkt. Vi började med fjärren där han oftast gjorde jättefina skiften (alla lägen, även snabba lägganden) på långt håll, ligg-stå har han ibland svårt för och tar något steg fram med ena eller båda baktassarna.
 
Sedan kunde vi inte låta bli att köra lite fritt följ och utnyttjade förbipasserade personer till max. INGA blicksläpp och en energi man inte kan annat än älska. Men vi måste utmana oss till situationer där jag inte känner mig lika självsäker, för det är då problemen kommer.
 
Nu på kvällen tog vi tag i det här med fjärrskiftet ligg-stå och med lite hjälp av omvänt lockande, där jag puttade lite och drog mjukt i honom, fick han till slut en stadig position. Detta ska vi dock jobba vidare på. Bra träning fick vi iallafall!
 
Imorgon är jag ledig och ska försöka få till ett lite större pass under dagen.
gammal bild, tyvärr... det får gärna bli sommar, typ nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Kul att träna :D jag längtar också efter sommaren... Och efter att kunna vara ute utan att tårna ramlar av av köld!

2013-01-25 @ 17:33:02
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0