plan för kvällen

Idag har jag, Linda och Boel hyrt den stora hallen i göteborgs hundarena i en timma. (Hur lyxigt är det att ha en fin inomhusarena fem minuter hemifrån med buss?!) Tanken är att vi ska träna för oss själva för att verkligen kunna köra igenom hundarna när det är en begränsad tid vi har på oss. 1 timma kan ju gå väldigt snabbt och därför har jag tänkt ut en liten planering för att kunna strukturera upp träningen lite mer. Det vi ska träna på är följande.
 
Gruppmomenten - Nu när vi ska upp i trean vill jag att han ska vara trygg och säker i sina gruppmoment. Fokus på mig i sättandet och jag ska testa att gömma mig under platsliggningen.
 
Fritt följ - Jag ska tro på oss och våga utmana Pelle i både längre sträckor samt med olika störningar. Jag tänker inte släppa igenom om han latar sig utan han ska ha fokus på mig det vet jag att han kan. Här lägger jag nog störst fokus.
 
Rutan - alltid bra att träna på nya platser. Jag ska förlänga avståndet och eventuellt börja lägga honom.
 
Inkallning med ställande - här får jag nog främst jobba med att han inte ska sticka med leksaken jag kastar åt honom... Men variera med släta inkallningar iallafall.
 
Hoppapport - får se hur det ser ut och vad som behöver tränas.
 
Om vi har tid i slutet och när han är hyfsat trött kanske vi sätter oss en stund med vittringen. Har inte tränat det på väldigt länge så vi får se hur det går helt enkelt! Förmodligen nöter vi nog lite fjärrskiften.
 
 
Ska bli kul att få ett riktigt träningspass igen, det var ett tag sen sist!

Kommentarer
Postat av: Boel

Ses ikväll=)

2013-01-17 @ 16:31:14
URL: http://www.isaomeya.hundpoolen.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0