gamla och nya mål

Dags att summera hur det gick för förra årets mål  samt sätta nya för år 2013. För 2012 såg våra mål ut såhär, tycker att vi har varit väldigt duktiga under året och nått många av de satta målen.
 
Pelle
  • Pelle ska få en riktigt säker platsliggning som man kan lite på i de flesta lägen
- Han har inte rest sig på en enda platsliggning varken på träning eller tävlign under hela året så om man jämför med förra året är den avsevärt mycket bättre! Dock är jag inte hundra på den och jag tycker han ligger lite för oroligt. Halv avklarat
  • Pelle ska ställas ut på riktigt
- Jag bestämde mig rätt tidigt på året för att han inte skulle bli någon utställningshund. All den tid pälsvården kräver vill jag mycket hellre lägga på annan träning och arbete. Inte avklarat alltså.
  • Pelle ska också bli lite mer fokuserad på mig under träning och mindre på saker runt om såsom andra hundar.
- Check! Det här måste jag se som avklarat. Han är inte helt sörnings-okänslig men det är inte längre ett problem. Det hidrar oss inte från att åka till klubben eller tävla vilket var vad jag ville förbättra.
  • Vi ska skaffa oss vårt efterlängtade LP1
- Check! Det fixade vi dagen innan Pelle blev 2, en underbar känsla och så jäkla stolt!
  • Vi ska starta LK2
- Check! Debuten blev i juni. Inte så mycket poäng men ändå :)
  • Vi ska få förstapris i LK2
- Check! Inte vår bästa prestation men ett förstapris på 176,5 poäng blev det i september. STOLT!
  • Vi ska starta appellklass
- Check! Ja det gjorde vi ju. Så mycket mer blev det dock inte av det...
  • Vi ska bli uppflyttade till lägre klass spår
- Efter den tråkiga debuten tappade vi taget på bruksmotivationen. Någon uppflyttning blev det inte.
  • Vi ska få titeln RLND N
- Rallylydanden har inte hunnits med överhuvudtaget. Synd.
  • Vi hoppas på en plats på Marma tjänstehundsutildning nu i sommar
- Check! Vi kom med och var uppe i gävle en vecka och lärde oss massor!
 
(Sen satte jag upp ett senare mål i september, att klara LP2 innan året var slut. Detta borde vi ha fixat men det gjorde vi inte och det är väl det enda målet jag är riktigt besviken över att inte ha klarat av.)
 
Ebba
  • Bli allmänlydnadsinstruktör
- Det här är inte avklarat. Har varit för ung för de utbildnignar jag har hittat så det har inte blivit något av det. Dock höll jag och Tilda grundkursen för GHU under våren vilket var roligt. 
  • Träna massa med Pelle och tillsammans träffa många nya människor och hundar
- Check! Har varit mycket på klubben och träffat mycket olika folk och hundar både under kurser och tävlingar. Det bästa är dock helt klart att vi har kommit in i en sån bra träningsgrupp. Underbara människor med mycket hundkunskap! Att ha någon som står bredvid och ser hur man gör och inte gör är guld värt! Hade inte kunnat bli bättre!
  • Övningsköra så mycket som möjligt så att jag kan ta körkort nästa år.
- Check! Tycker jag har varit duktig med körandet. Många vänder upp och ner från klubben blev det. Längtar tills jag får körkortet i min hand! 9 månader kvar...
 
 
Okej nästa år då. Först och främst och det allra viktigaste är att vi måste få ordning på vår teamkänsla. Jag vill inte gå ut på plan och vara osäker eller orolig för hur Pelle ska bete sig. Jag måste kunna lite på honom och på oss som ett team som arbetar tillsammans. När det går bra går det riktigt bra och det är den känslan som jag vill ska vara den största. Det ska vi kämpa med under det kommade året! Om vi fixar det spelar det ingen roll om vi inte klarar en endaste tävling eller har några meriter att skryta med när året är slut.  Känsla, glädje, tillit och samarbete är viktigast!
 
Men om jag ändå ska punkta upp lite mål som kan vara roligt att blicka fram emot skulle det nog se ut såhär.
 
Pelle
  • Teamkänsla!
  • Fortsätta med säkerheten på platsliggningen
  • LP2
  • Starta i LK3
  • Förstapris i LK3
  • Bli uppflyttad till lägre klass spår
  • Starta lägre klass spår
  • Få RLN N
  • Börja träna agility lite mer aktivt, dock bara för skojs skull
  • Spåra aktivt och regelbundet och utvecklas
Ebba
  • Gå kurser och lära mig mycket nytt. 
  • Lita mer på Pelle, och på mig själv
  • Fortsätta träna med olika människor och på olika platser och inte låsa fast sig på hemmaplan
  • Fortsätta övningsköra, ta körlektioner och under hösten - TA KÖRKORT!
Nu blickar vi fram mot ett härligt 2013!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna & Russllarna

Jättebra mål!
Dom kommer ni fixa galant! :)

2013-01-02 @ 13:38:17
URL: http://russellbus.se
Postat av: C.J.

Vilket bra år ni har haft! Massor med mål som uppfyllts! =)

2013-01-02 @ 17:12:12
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0