fokus på fokus

Det blev en kort träning på fotbollsplanen imorse. Första delen av träningspasset la vi helt enkelt fokus på fokus. Pelle ska inte strunta i att koncentrera sig för att det finns andra saker som lockar. Det gick över förväntan, jag traskade runt där på plan, svängar, halter och raksträckor och han gick så galet bra! Det var några saker han låste sig på men annars var det knappt några blicksläpp alls, härlig känsla.
 
Andra delen släppte vi lite på reglerna och började med ett nytt moment. Inkallning med ställande. Detta har vi testat på innan men inte vågat fullt ut eftersom jag inte ville få ner tempot i hans släta inkallningar, men nu är det dags att t a tag i det på riktigt. Jag har insett att Pelle fungerar mycket bättre om jag bara har handtecken, inget röstkommando alltså. Då stannade han både snabbt och snyggt. Jag får passa mig så att han inte börjar tänka för mycket själv och saktar av på tempot vilket han gjorde ett par gånger idag. Men jag fick upp det igen med några släta inkallningar och där jag bara stannar honom när han är i full fart så det känns inte som det kommer bli något jätteproblem. Ska bli kul att fortsätta träningen!
 

Kommentarer
Postat av: Boel

Kul att ni siktar på trean nu=)

2013-01-14 @ 22:35:00
URL: http://www.isaomeya.hundpoolen.nu
Postat av: C.J.

Kul att träningspasset gick så bra! Så det blir 3:an nu?

2013-01-15 @ 20:06:06
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0