Ett kärt återseende

Igår åkte jag och Tilda och gjorde något ingen av hos har gjort på väldigt länge. Vi tränade på klubben. Under vintern har det blivit kortare träningspass i trädgården eller i inomhushall men nu var det dags igen. Ett underbart väder mötte oss och vi stannade i flera timmar.
 
 
 
När vi kom på förmiddagen var det inga andra där men sen under dagen droppade det in fler och fler. Medan Tilda och Maja körde lite agility tränade jag och Pelle lydnad. Jag har sagt det förut men jag tror att det är nu han går sitt absolut bästa Fria följ. Det som känns häftigt är att jag känner att jag kan gå nästan hur länge som helst utan att han skulle tappa det, även om det är störningar runt omkring.
 
Sedan fick vi tränat en hel del på hoppapporten. Mycket bra träning fick vi till och jag tror att en del saker lossnade. Inkallningarna gjorde han en aning långsammare än tidigare men för att kompensera upp det gjorde han otroliga fjärrdirrigeringar! Jag stod på ca 10 meter och han klarade alla skiften samt flera skiften utan några tassflytt och med bra tempo. Finaste!
 
Sen som alltid när vi har kamerorna med oss ägnas en hel del tid åt det. Jag och min kamera kom inte riktigt överens men några fina bilder blev det iallafall. Hundarna fick tid till att busa runt lite så även de var nöjda!
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Va härligt med ett lydnadspass i det fina vädret! =)
Näst sista bilden på Maja tycker jag är jättefin.

Svar: Det var underbart! Tack så mycket :)
Ebba och Pelle

2013-01-20 @ 10:34:00
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Linda

Vad kul att komma till klubben igen :)
Njuter när jag läser om ert fria följ!

2013-01-20 @ 10:55:39
URL: http://lindajonssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0