Vårkänslor

kan inte annat än att bara njuta av det fantastiska vädret vi har i Göteborg nu i helgen. VÅR! Klarblå himmel, sol som värmer, ingen snö eller minusgrader utan bara helt underbart!
 
Under morgonpromenaden kunde jag därför inte låta bli att stanna och träna lite. Vi hde inga träningssaker med oss men hittade en pinne som Pelle tyckte fungerade som en utmärkt belöning. Lite för bra till och med och han tog några extra varv med den... skithunden kan hålla på hur länge som helst. Tur att även jag var lika envis idag och när jag hade fått tillbaka den uppförde han sig mycket bra.
 
Vi gjorde ett par fjärrar vilket fungerar jättebra nu, några gånger låste han sig i skiftet ligg-sitt. Tror inte det blir några problem men jag ska tänka på att träna de olika skiftena för sig och inte bara sätta ihop dem.
 
Några inkallningar blev det också och ett stort plus är att han har bra fart, både innan och efter ställandet. Dock har hans ställande blivit mycket långsammare, måste tänka på att belöna honom bakåt!
 
Sen stötte vi på problem när Pelle plötlsigt hade glömt bort vad ligg betydde när han var över 3 meter ifrån mig. Än en gång var jag glad att jag hade envisheten med mig och till slut hade vi löst ut det något iallafall, får se hur det går på nästa pass.
 
När vi hade tragglat med läggandena var Pelle rejält trött och vad passar då bättre än ett långt fritt följ? Det märktes att han var trött och han gick inte så bra som han ibland gör men han hade en bra position och bra kontakt så inte heller här finns det mycket saker att klaga på.
 
 
Nu ska jag återgå till skolarbeten...

Kommentarer
Postat av: C.J.

Härligt med träning i solskenet! =)

2013-02-02 @ 15:49:21
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: carita

Härligt med en hund som kan ta vilken belöning som helst :)

Svar: Verkligen! Hans föremålsintresse är det inget fel på :)
Ebba och Pelle

2013-02-02 @ 15:53:00
URL: http://caritashundar.se
Postat av: Emma och Charlie

Så fina bilder du har på din blogg! :) Och fin han är din Pelle!

Håller med att det är härligt med solsken nu, det behövs nu när det varit så grått och trist ute :)

Svar: Tack så mycket :)
Ebba och Pelle

2013-02-02 @ 15:58:58
URL: http://www.wheatencharlie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0