utmanat i 10 min

Kunde inte låta bli att träna lite i eftermiddagssolen tidigare under dagen. Pelles ögon lyste och han tyckte det var såå kul att få köra lite igen. Vi tränade lite ställanden. En elitfjärr som gick helt perfekt och sedan ett fritt följ som var tänkt som ett kort ett men som nog blev upp emot 10 minuter då det kom en stor hund och gick över planen. Den hade väldigt roligt och jagade pinnar som dess matte kastade åt den. Istället för att, som jag annars hade gjort, flyttat oss till andra sidan planen och sett till att pelle inte såg den, utmanade jag nu oss båda och gick mot den. Svängde mot den, stannade mot den, sträckte på ryggen och trodde på oss. Han fastnade nån gång men med en påminnelse från min sida gick han så snyggt så snyggt. Och uthålligheten var det ju inget fel på heller, efter att hunden försvunnit gick han lika bra och om inte bättre än innan.
 
 
två instagrambilder från de senaste dagarna

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fan vad härligt att läsa! Ni é grymma!

Svar: Tack Hanna!! <3
Ebba och Pelle

2013-04-09 @ 09:01:04
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Jeanette

Så ska det se ut! :)

Svar: Tack så mycket :)
Ebba och Pelle

2013-04-09 @ 10:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0