Senaste tiden...

Gissar att det är bätte at inte hinna blogga för att man gör för mycket än att man inte har något att blogga om alls, haha... Bloggen kommer just nu inte i förstaprioritering som ni kanske märkt men förhoppningsvis hittar jag ny kraft snart igen.
 
I onsdags träffade jag Linda och Hanna på Lindas plan och tränade i några timmar. Pelle gick ett urdåligt fritt följ där han knappt kollad epå min en enda gång. Vi funderade och funderade och stötte och blötte problemet tills vi fick fram en möjlig orska och vad som skulle vara bäst att göra åt det. När jag sedan tränade efter träningen gick det mycket mycket bättre. Om det berodde på att han bara hade nåt konsitgt för sig tidigare eller något annat är jag osäker. Jag behöver fortfarande jobb apå att han faktiskt ska jobba med mig i det fria följet men jag tror inte det är såå illa som det såg ut på plan där och då, haha...
 
Vår lilla träningsgrupp är verkligen ett härligt gäng hundar och människor och man lär sig så oerhört mycket av att kunna vara med och prata om problem och framgångar tillsammans. Tacksamhet är bara förnamnet!
 
Foto: Linda
 
När vi skulle hem hade vi tränat så länge att bussarna hade slutat gå, eller de gick i varje fall väldigt sällan. Så vi hade inte så mycket val än att börja traska hemåt. Det blev en skön nattpromenad i nya områden och efter en dryg timma var vi hemma och somnade gott med både huvudet och kroppen aktiverad.
 
Vi har fortsatt med vårt cyklande, han har nu lärt sig att man ska springa på höger sida bredvid mig och håller bra position även i möten med allt möjligt. Igår cyklade vi, tillsammans med Tilda och Maja, ner till nya varvets hamn för att ta lite bilder och passade på att miljöträna lite också. Hundarna fick bland annat gå upp och ner för en lång och brant gallertrappa och det löste det som de aldrig hade gjort annat. Duktiga!
 
 
Imorgon börjar en ny vecka som förhoppningsvis kommer fyllas med diverse roliga aktiviteter!
 

Kommentarer
Postat av: Elinore

Härliga bilder! :)

2013-04-22 @ 08:34:31
URL: http://www.neoverona.webb.se
Postat av: Hanna

Den nedersta bilden är helt fantastisk!

2013-04-22 @ 09:07:14
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Rebecca

Älskar den nedersta bilden! :)

2013-04-29 @ 09:11:07
URL: http://www.sheltieliv.hundpoolen.nu
Postat av: C.J.

Sv: Jag har en Nikon D600 och hade ISO 2500, ville inte gå upp till 3200 pga brus så jag ljusade upp dem lite sen i Lightroom.

2013-05-04 @ 20:36:55
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0