bra start på lovet!

Lovet har knappast kunnat börja bättre. Var hos Tilda hela gårdagen där vi bland annat besökte ett ödehus och hundarna fick ordentlig miljöträning. Pelle var duktig och hanterade den nya miljön väldigt bra. Bilder tog vi och satt sedan uppe till 7 på morgonen med redigering och fix. Efter några timmars sömn intog vi frukost på altanen i endast linne och trots det var det så varmt att man fick riktiga sommarkänslor. Därefter tog vi årets första promenad utan jacka och passade på att njuta riktigt ordentligt.
 
Jag övningskörde och hämtade upp farmor på centralstationen mitt i rusningstid. Det var en upplevelse men jag klarade av det, börjar känna mig mer och mer säker i bilkörningen.
 
Och som om inte detta var nog är Pelle nu näst intill friskförklarad. Såret har läkt superfint och han går inte längre på mediciner. Han ska fortfarande ta det lite lugnt eller iallafall vänjas lite sakta vid mer aktivering men nu kan vi iallafall köra igång mer ordentligt med träning osv.
 
Vi tog en sväng till en lekplats där både jag och Pelle hade det väldigt kul. Pelle sprang upp och ner för klätterställningen men favoriten var nog helt klart att åka rutschkana :) knäppishund!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0