Ännu ett bra träningspass!

Idag fortsatte vår träning och vi fick en bra stund på fotbollsplan, sällskapat med diverse småbarnfamiljer och fotbollsspelare. Idag hade jag inte planerat lika bra innan men tyckte ändå jag fick till det rätt bra. Vi började med lite fjärr där jag nu fick  lägga lite fokus på stå-ligg där jag såg att han hade en tendens till att röra kroppen framåt trots att baktassarna var låsta, så han blev väldigt framtung alltså och riskerade att missa nästa skifte. Vi körde lite läggande under backa och jag tycker fortfarande han har en fin teknik.
 
Sedan gick vi raskt över till rutan där jag först utmanade honom lite genom att först kasta bollen mot rutan men så att den hamnade en bit därifrån, innan jag skickade honom. De första gångerna sprang han mot bollen men när jag sa till honom spottade han ut den med en gång och fick verkligen tänka på vart han skulle. Sedan räckte det med att jag harklade lite när han var påväg i fel fokus och han tänkte så det knakade. Roligt att se. Sedan körde vi några vanliga konskick, både på väldigt långa och kortare avstånd och han gör det mycket bra. Några lägganden testade vi och han la sig snyggt och snabbt.
Ser ni rutan? Pelle gjorde det iallafall!
 

Sedan körde vi några apporteringar med metallen, höll kvar honom innan jag kastade och bytte ut mot bollen när han had eplockat upp den och kom mot mig. Inga problem här heller.
 
Sedan körde vi vittringen och fick ett litet bakslag. Här var Pelle rejält trött efter att ha sprungit både efter rutan, bollen och apporten och även efter en hel del tankekraft som gick åt. Det ledde till en aning okoncentration, lite mer chansingar från hans sida och det syntes på honom att han tyckte det blev jobbigt när det inte gick som han ville och gjorde några tafatta försök att komma därifrån. Vi löste det dock och de sista gångerna skärpte han till sig och hittade de rätta pinnarna.
 
Ännu ett bra träningspass till ända!

Kommentarer
Postat av: C.J.

Kul att träningspasset gick så bra! Ni är så duktiga. =)

2013-04-15 @ 18:50:55
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0