Tro det eller ej... :)

Tro det eller ej men jag vann ännu en tävling. Jag fick skjuta upp lördagens planer på tävling för under helgen ska jag nämligen på Utbildning! Det är Hundens hus som arrangerar utbildningen och tävlingen jag vann den genom. Temat är inlärning och så här står det på deras hemsida;
 

"Att förstå de grundläggande inlärningsprinciperna är inte alltid så lätt som man kan tro. En bidragande orsak är att detibland inte ens är möjligt att skilja dem åt. Likafullt har vi nytta av att kunna tänka ur ett inlärningsteoretiskt perspektiv när vi analyserar vår hundträning.

Just när vi tränar är vi kanske inte alltid hjälpta av teoretiska resonemang och begrepp. Men efteråt, när vi ska analysera hur det gick, då kan de vara ovärderliga. De kan hjälpa oss att förstå vad som gick fel eller vad som kan bli problem i förlängningen.

Inlärningsteorin kan också hjälpa oss att förstå varför det är så svårt att lära våra hundar vissa beteenden medan en del andra går betydligt lättare att lära in.

Under den här kursen har vi en grundläggande målsättning; de viktigaste inlärningsprinciperna ska sitta som ett rinnande vatten. Men det räcker inte. Principerna ska också kunna tillämpas i den praktiska träningen och vi ska även kunna förklara vad som händer i en given inlärningssituation."

Ska bli otroligt roligt och intressant att få gå och lyssna på det här som hålls av Tobias Gustavsson. Tänk att man får den här chansen, otroligt! Samtidigt känns det som om jag inte riktigt är värd den eftersom jag har vunnit så mycket den senaste tiden, men å andra sidan är det verkligen slumpen som avgör så jag får vara glad så länge den här turen varar :)


Idag blev det ingen träning för pelle utan endast ett par promenader. Imorgon är det kurs på klubben igen! :)


Kommentarer
Postat av: pshundar

Åh, va kul! Vem ska du ha som instruktör? :)

2012-09-18 @ 07:08:16
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0