Kursintro

Idag var det introduktion på vår lydnadskurs som jag och Pelle ska gå i höst. Det är smamma kurs som den vi gick förra terminen och var väldigt nöjda med så det ska nog bli riktigt bra. Vi började med att presentera oss för varandra. Det är ungefär hälften gamla ansikten och hälften nya, spännande :)
 
Sedan gick vi ut och skulle testa lite moment bara. Vi var först eftersom vi skulle åka lite tidigare. Pelle är supertaggad när vi ska gå in och det känns riktigt bra. Men efter bara några steg så blir han som förbytt. Börjar kolla bort från planen gny och pipa och kunde verkligen inte koncentrera sig. Sedan stack han till en schäfer som satt bredvid plan. Verkligen inte likt honom! Jag blev helt paff men gick såklart och hämtade honom med en gång. Fick höra att shcäfertiken hade gått in i löp och då var det ju lite mer förståligt (även fast han självklart INTE får springa ifrån mig). Han kunde inte jobba just då utan vi tog en annan hund emellan.
 
Jag gick iväg lite och körde lite och han var samma taggade hund som han var innan löptiken kom, han släppte alltså den känslan väldigt snabbt vilket var väldigt skönt! Vi fick köra igen sedan och då gick det väldigt bra. Länkade ihop FF+inkallning+läggande+hoppet utan någon belöning mellan och det gick super. Jag belönade lite i FF men med högerhanden vilket resulterade att jag störde honom i hans position och som också ledde till att han fokuserade mer på min hand. Bra med hjälpande ögon!
 
Trots den lilla incidenten är jag väldigt glad över att vi kunde gå in på samma plan bara några minuter senare och genomföra ett bra litet program. Han tröttnade inte trots att det inte kom någon belöning utan jobbade på bra. Både inkallningen och läggandet gick toppen trots att vi har haft lite problem med det de senaste. Glad Ebba!

 
-

Kommentarer
Postat av: Lena T

Pudelpojkar har bra näsor:)

2012-09-05 @ 01:08:43
Postat av: A-L

Kul med kurs!:)

Tikägaren kunde ju faktiskt upplyst er andra om att hon börjat löpa, både för er skull och för henne!

2012-09-05 @ 07:35:34
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0