Kurs och lite framtidsplaner

Ikväll var det kurs på klubben och med tanke på att det var två löptikar med gick det jättebra! Det märktes på honom att han var berörs och jag fick säga till honom ett par gånger för att han skulle förstå och fokusera på mig och på hans uppgift.
 
Idag körde vi fjärren rutan och hoppapport. Fjärren gick riktigt bra, vi körde mycket med stå och han har riktigt snygga "uppskiften" men har svårare för sättande och läggande efter stå. Det var alltså det som låg i dagens fokus och det kändes som vi kom en bra bit - framörallt på skiftet ligg-stå-ligg. Momenten är dock låångt ifrån klart.
 
Sedan fick vi testa hoppapport. Här var det lite svårare för Pelle att fokusera och det gick sådär. Vi delade upp momenten och fokuserade på att det var roligt att hoppa över hoppet med apporten i hindret :)
 
Rutan gick inte särskilt bra idag. Det var mycket intressanta dofter i Rutan och han var itne riktigt intresserad av belöning. Jag ska försöka ta mig ut och träna imorgon och se hur det ser ut då och eventuelllt försöka räta ut ett par frågetecken.
 
Imorgon fyller jag 17 år och jag tycker jag har lyckats tajma in det rätt bra i och med att jag är ledig. Dagarna till körkortet räknas på riktigt nu, jag körde från klubben och tillbaka och det känns som jag börjar få koll på saker och ting nu, riktigt roligt!
 
Annars har jag funderingar på att anmäla mig både till rallylydnadstävling och en inoff. Utställning. Och sen även lydnad och bruks förstås! :) Vi får se hur det blir.
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Kul med kurs! Och roligt att det går så bra med övningskörningen! =)

2012-09-18 @ 22:30:31
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: a-l

Grattis! Hoppas du får en bra födelsedag!:))

2012-09-19 @ 16:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0