genomkörning av Lk2

Idag tog jag och Pelle bussen till dagens lydnadsträning som ägde rum på en stor fin plan. Vi mötte upp Linda och Hanna med Charlie och Freja och tränade i ungefär 2 timmar, härligt! Vi körde igenom en hund åt gången och körde på vad var och en ville träna lite extra på.

Jag och Pelle testade att sätta ihop hela tvåans program (utan hoppet) och jag måste säga att det gick över förväntan. Några småmissar här och där men han höll ihop väldigt bra under hela tiden, jag behövde inte peppa upp honom mellan momenten utan han var lika taggad rakt igenom trots att jag bara belönade med att klappa honom och ibland någon korv.

Fria följet gick han med mycket gjädje och intesitet. En del fokussläpp och sväviga svängar men han rättade sig rätt bra. Läggandet var tydligen jättesnyggt. Inkallningen bra den med förutom lite slarvig ingång. Rutan fixade han galant med tanke på att han inte hade sett den innan. Apporten och fjärren var näst intill felfria.

Annars visade han både positiva och negativa sidor idag. Han var, under vissa tillfällen, galet trotsig och sprang iväg med leksaken och liknande dumma påhitt vilket jag INTE accepterar. Dock är det svårt eftersom varken han eller jag ger mig vid sådana händelser. Sen så var han otrolig uthållig och väldigt störningstålig. När vi hade tränat klart  egentligen var "färdigtränade" gick jag lite fot med honom och han visade inte minsta tecken på trötthet. Jag kunde också gå nära förbi de andra utan att han brydde sig alls eller släppte kontakten.

Hur det går på tävlingen tror jag beror mycket på hur jag värmer upp honom innan. Ska jag låta honom tagga hela tiden, en liten stund eller bara i början och sen ta ner honom på jorden precis innan det är vår tur och träna lite innan? Det tål att funderas på!

Imorgon planerar jag att starta dagen med en cykeltur, vi får se hur det går med den planen. Sen kommer vi förhoppningsvis iväg till klubben imorgon kväll för ännu ett pass.
 
 
Såhär mysigt hade vi det idag :) Bilden är tagen och lånad av Linda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0