Fördjupad inlärning - vilken helg!

I helgen har jag och Pelle varit ute på utbildning. Fördjupad inlärning för Tobias Gustavsson från SWDI (Scandinavian Working Dog Institute) och oj vad mycket vi har lärt oss! Väldigt många nya (eller halvnya) begrepp och termer och många intressanta tankeställare. Som några av kursdeltagarna sa så känner man sig rätt dum just nu, två dagar fullproppade med nya ideér gör att det blir rätt rörigt i huvudet. Men pennan har gått varm och jag hoppas det landar snart :)
 
Pelle har fått vara med båda dagarna, det var en utbildning med föreläsningar vilket gjorde att han fick en utmärkt passivitetsträning! Och han har verkligen imponerat på mig under helgen, under föreläsningarna tog han det helcoolt och sov konstant, i pauserna passade han på att mysa så mycket det vara gick med med alla andra, han är social den hunden! Vi lånade också hallen lite och tränade i pauserna, Pelle var underbart taggad eftersom han vilade så bra medan vi lyssnade.
 
Framförallt har vi tränat treans fjärr, och lite framsteg har det allt varit. Han lägger sig för det mesta riktigt snyggt men han börjar få svårt för skiftet ligg-stå, alltså tvärtom sen tidigare. Men det gick bra även på avstånd så det är jag nöjd med. Sedan har vi även tränat sättande under gång och det har han verkligen fattat så det kan vi näst intill bocka av :) Även backandet i det FF slipade vi lite på och jag kunda backa flera steg med snygg position.
 
Nu ska jag försöka smälta vad vi har lärt oss under helgen och sannolikt kommer flera tankesätt komma upp här allt eftersom!

Kommentarer
Postat av: C.J.

Roligt med föreläsningshelg! Duktig han är som tar det så lugnt. =)

2012-09-23 @ 19:09:58
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0