Veckans planering

Brukar inte köra så jättestrukturerade träningspass när vi tränar. Vi brukar gå ut på plan och köra det som känns bäst för stunden. Kanske inte något som funkar i längden om man vill komma långt, vilket vi vill. Jag tycker dock det är väldigt viktigt att träningen ska vara rolig även för mig och inte något jag gör för att jag måste. Kanske det är därför det tar emot lite att skriva sådana veckoplaneringar. Att man är rädd att man inte orkar gå ut och köra det där strukturerade och planerade träningspasst man satte upp på exempelvis torsdag. Sen så kan man såklart se det från det andra hållet, om jag har skrivit att jag ska träna kanske det känns lättare att verkligen komma ut eftersom man vet vad man ska göra. För när man väl står ute på träningsplatsen blir det oftast roligt, vad man än hittar på.

Jag ska testa i några veckor iallafall och se hur det går, spännande!
 
Måndag - Träning med tjejerna på GMBK
 - vi ska fokusera på rutan, träna, träna träna. Tänkte använda hjälpen jag får till att flytta runt rutan runt utan att pelle märker det och vet vart den är. Jag vill att han ska veta vad han gör och VAD rutan innebär. Tänker inte fokusera på att han måste ha en perfekt position utan jag vill framförallt att han ska hitta in i den.
- Skulle även vilja köra ett FF med kommendering där jag vill att han ska vara med FRÅN BÖRJAN. Eventuellt bryter jag mitt i och belönar. Så att han inte fastnar i att när vi blir kommenderade så kommer det ett långt FF utan belöningar.
 
Tisdag - Här har vi kurs på GMBK
- Svårt att planera då jag inte vet upplägget. Men på gruppmomenten ska jag vara duktigare på att gå fram och belöna när han håller kontakten med mig.
- Om vi får egen tid ska jag fokusera på fjärren och skiftet stå-ligg, samt ligg-sitt på respektive nivå. Mycket peppande belöning.
 
Onsdag - Onsdagar är våran slappdag. Vi kör på lite vittringsapportering hemma på mattan. Fokus på att han ska hitta rätt pinne och markera den på något sätt, han måste inte ta upp den perfekt. Jag ska variera antalet pinnar och formation på dem.
 
Torsdag - Eventuellt åker jag upp till klubben, annars tränar vi på fotbollsplanen
- Vi kör rutan igen. Han måste förstå vad han ska göra. Här tror jag att jag måste lägga upp träningen efter att jag ser hur han arbetar. Om han förstår den ska jag jobba med olika avstånd och olika placeringar på rutan. Om  inte, så ska jag fortsätta, på ett nära avstånd, försöka få honom in i rutan.
- Jag tar med vittringspinnarna ut och testar utomhus. Inga egentliga krav.
- Jag ska också träna lite på att han alltid ska hitta rätt position vid fotkommando och under FF. Han får söka upp rätt position och när han sitter bra får han klick och godis.
 
Fredag - Här blir det nog vila igen, eventuellt lite vittringsträning eller positionsträning som vi kör inomhus.
 
Lördag och söndag får vi se senare i veckan hur det blir. Eventuellt byter jag ockås ut något av träningspassen mot ett spårningspass. Men det får vi se hur jag känner.
 

Kommentarer
Postat av: A-L

Oj vilken fullspäckad vecka! Kul! :))

2012-10-08 @ 18:16:56
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se
Postat av: Petra & Skurk

Vad kul att läsa! Funderar på att lägga ut veckoplanering också! Själv märker jag stor skillnad i träningen när jag började träna mer strukturerat. Någon eller några minuters planering innan, och samma efter passet för utvärdering. Tar inte mycket extra tid!

2012-10-08 @ 20:13:51
URL: http://petraskurk.wordpress.com
Postat av: C.J.

Jag skulle också behöva lite mer struktur på träningen. Tänka igenom lite mer exakt vad vi ska ha fokus på.

2012-10-08 @ 20:16:19
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0