utvecklad "köksträning"

Redan nu skriver folk om mål och planer inför nästa år. Både på facebook och på bloggar siktar man högt vilket jag tycker är helt underbart! Jag tror dock att vi väntar ltie med att skriva upp målen för år 2013, det är ju ändå bara oktober och dryga 2 månader innan 2012 tar slut.
 
Idag har vi tagit det lugnt. Några promenader i skogen ovanför. Lite godisletande i lövhögar och lite ruta-träning inomhus. Hittade ett bra ställe för en ruta på vardagsrumsgolvet och det blev jättebra positionsträning. Han jobbade bra och hann till och med att tänka på vad han gjorde. Tror han fick lite större förståelse för vad man ska göra med konerna :) Det gäller att vara påhittig när man tränar hund, och "köksträning" kan man utveckla hur mycket som helst!

Sedan hittade han en boll och några minuter senare hade han somnat.

Kommentarer
Postat av: Clara

Hej Ebba! Det här är Clara, hon som du ser i skolan ibland som också har en hund :)
Jag blir så imponerad av all tid och energi du lägger ner på Pelle, och vilka fantastiska framsteg Ni två verkar göra! Jag själv känner att jag behöver lägga ner mer tid på min fyrfotade vän, Carrot, och då främst i form av mental träning för henne. Därför undrar jag, skulle du kunna skriva ett inlägg med tips på övningar samt hur man utför dessa? Alltså övningar som kräver att hunden tänker "hjärngympa". Det skulle jag och Carrot uppskatta supermycket!
Kram

Svar: Hej Clara! Vad roligt att du hör av dig :) Tack så mycket för din kommentar, det värmer verkligen!
Jovisst kan jag göra det, då har jag något att pyssla med under lovet. Vi skulle ju kunna ses med hundarna någon dag kanske om du vill? Kanske spåra eller träna tillsammans och så får hundarna leka lite, vi bor väl ändå rätt nära varandra eller har jag fel?
Kram
Ebba och Pelle

2012-10-24 @ 18:18:03
Postat av: A-L

Ibland får man improvisera med träningen :)) söt han är m bollen i munnen :)

2012-10-24 @ 20:03:59
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0