Talangtruppsträning

Idag var det hundträning som stod på schemat, talangtruppsgruppen träffades idag för lite praktiskt arbete. Alla fick köra igenom tre förutbestämda momenten i taget medan de andra kollade på och skrev ner feedback åt varandra.  Momenten var Fritt följ, inkallning och läggande under gång. Jag och Pelle körde det fria följet som i klass 3, och inkallningen som klass 2.
 
Det blev ju rätt tävlingslikt så bara det blev bra träning för oss. Det var första gången jag gick in utan koppel på plan och det kändes väldigt bra, han hade fokus redan innan och vi behövde inte trassla med koppel inne på plan. Sedan tappade han i och för sig rätt mycket i början i det fria följet, men ju längre vi gick desto mer taggad blev han. Det var som att när vi gjorde vändningar och stegförflyttnignarna kom han på sig själv att nu skulle han ju faktiskt jobba. Inkallningen gick toppen och läggandet gick också bra.
 
När jag gick av planen var jag jättenöjd! Han körde igenom de tre momenten utan större belöningar, och han var jätteglad genom hela och med härlig intensitet.Efteråt fick vi även mycket beröm för våra stegförflyttningar vilket känns jättekul :)
 
Vi måste dock jobba mycket med att förstå vilken uppvärmning som passar oss bäst. Tror att det har väldigt stor betydelse för hur Pelle beter sig. Hur länge ska han vara i buren innan? När ska jag ta ut honom och så vidare. Det finns så många faktorere som spelar in i hur det går på planen. Så där måste klura ut något.
 
Sedan gick vi in, pratade lite, åt lunch och pratade lite till. Vi tog bland annat upp massa intressanta domarfrågor. Vi är ett riktigt härligt gäng tycker jag och det som verkar mset troligt nu är att hela gruppen kommer att delas upp i två mindre, en talanggrupp och en utvecklningsgrupp. På det sättet behöver ingen plockas ut utan alla får vara med.
 
Sist ut fick alla välja ett moment som de fick träna på och jag tog hopp-apport. Det blev dock inte så jättemycket träning då Pelle gjorde det jättefint, haha!
 
Nu blev det ett jättesnurrigt och vimsigt inlägg men hur som helst är jag jätteglad över att få ha varit med denna helgen. Mycket inspiration och många nya träningskompisar och det ska bli roligt att se vad som händer i framtiden!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Låter hur kul som helst :)

2012-10-07 @ 10:25:16
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/
Postat av: C.J.

Va kul! När får du reda på vilken grupp du hamnar i? Eller det kanske du redan vet?

Svar: vi får reda på det i nästa vecka :)
Ebba och Tilda

2012-10-07 @ 14:44:40
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Anna

Åh så roligt! Ni är så duktiga! Gött att få lite konstruktiv kritik.

2012-10-08 @ 12:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0