Kurskväll

Bloggen har stått tom de senaste dagarna och det beror helt enkelt på att vi inte har gjort någonting. Pelle har fått lite vila och jag har fått plugga en herl del för att komma ikapp. Nu är vi dock på banan igen (inte helt frisk dock...) och laddade för en härlig höst!
 
Och vad passar bättre en tisdagkväll än en lydnadskurs på klubben? Vi började med sittande i grupp och platsliggning. Detta måste vi träna på så ofta jag bara kan. Pelle ligger/sitter men är inte så trygg jag vill ha honom. Han nosar i luften, tittar sig omkring och ser allmänt spänd ut. Idag gick jag tillbaka tidigare när han hade haft bra fokus på mig och jag tror att det är rätt sätt att gå. När han tittar på mig kommer jag tillbaka.
 
Sedan körde vi igenom lite olika moment ur tvåan och trean. Framförallt trean idag faktiskt. Inkallning med ställande och hopp-apport och vi har vi fått många nyha synvinklar att tänka på. spännande spännande.
 
Sedan tränade jag även lite på egen hand och jag måste säga att jag är så nöjd med lilla Pelle. Han är fantastiskt, jobbar och jobba roch tycker allt är roligt. Efter 2 timmar på träningsplanen sitter han och tigger mer träning medan vi summerade ihop dagens kurs. Visst, det hade kanske varit bra om han istället hade lugnat sig och lagt sig ner men han vill ju träna! Han tycker det är roligt! Han satt med konstant ögonkontakt och vem smälter inte då? Sötnosen!
 
Har hittat en hund som förhoppningvis blir en lekkompis till Pelle. Vi känner inte så många hundar så han får inte leka av sig så ofta. Vilket är jättesynd tycker jag eftersom han verkligen tycker om det och mår bra av det. I vissa hundmöten har han börjat bli osäker och jag vill att han ska få leka av sig med andra hundar utan att det måste finnas massa krav på honom. Så som det alltid är på lydnadsplan där vi träffar många hundar.
 
Vi får se vad som händer i veckan. Ska se om jag kommer iväg och språr någon dag. Säkerligen blir det även en del lydnad, även jag tycker ju det är kul! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att ni börjat komma igång igen! Hoppas det sista av förkylningen försvinner fort nu.
Roligt med en ny kompis till Pelle också. Det är ju aldrig fel! :)

2012-10-02 @ 23:02:26
Postat av: C.J.

Kul att det går så bra med träningen! Och skoj med en lekkompis! =)

2012-10-03 @ 21:06:46
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0