En toppenhelg!

Har spenderat 13 underbara timmar på klubben under helgen. Idag gick vi igenom sättande under gång, vittring samt apportmomenten. Sättandet är klockrent. Vittringen var inte bra. Han slarvar ordentligt, använder inte nosen och tuggar. Det här får vi jobba mer med! Roligt :) Apporteringaran gick också bra. Inte toppklass men bra. Måste finslipa detaljer här.
 
Dagens höjdpunkt var, precis som igår, känslan! Han är så jäkla go att träna just nu. Han hetsar inte upp sig, i vila ligger han lugnt och stilla (hakan i backen varje gång jag la honom i stort sett, helt frivilligt), och i arbete är han glad och fokuserad. Platsliggningarna låg han i stort sett med hakan i marken hela tiden. Wow, vilken hund jag har!
 
 
Dock visade sig ett annat problem. Han blir avundsjuk när jag lägger fokus på någon annan hund.Innan har jag haft honom uppkopplad när jag inte tränar honom men nu hade jag honom lös. När jag inte tränade gick det toppenbra, då låg han lugnt och tryggt. Men när jag hjälpte till med annan träning tyckte han det var orättvist. Frustrationsskall. Det får vi jobba med....
Vi har haft en toppenhelg, jag har lärt mig mycket saker om min hund och framförallt fått ett riktigt häftigt kvitto på att vår träning går framåt. Vi var en grym grupp med duktiga hundar, toppeninstruktörer och utöver allt detta ett underbart väder hela helgen igenom.
 
Pelle har även fått leka av sig ordentligt med Hufsa igår och idag med Hannas labbetik Freja. De hade jättekul tillsammas och var riktigt roligt att se på dem.

Kommentarer
Postat av: Elinore

Visste inte att du tränade på "min" klubb! Då kanske vi ses någon gång!

2012-10-28 @ 22:11:16
URL: http://www.neoverona.webb.se
Postat av: C.J.

Vilka härliga bilder! Roligt med en så lyckad helg! =)

2012-10-28 @ 22:14:17
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Ebba

Ser superhärligt ut! :)

2012-10-29 @ 09:02:25
URL: http://ebbamolly.se
Postat av: Linda

Vilken underbar helg ni verkar ha haft :)

2012-10-29 @ 11:41:57
URL: http://lindajonssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0