En annorlunda morgontur

Är en aning hes efter att ha upptäckt tre rådjur på vår "morgonäng". Pelle var snabast på den första och stack iväg efter den, jag var dock rätt snabb jag med så jag röt åt honom och sprang efter, rätt snabbt vände han och kom tillbaka och då blev det fotbollslek!
 
De två andra upptäckte jag först och lät de springa iväg innan vi gick ditåt. Så fina de djuren är! Pelle var rätt så intresserad av spåren om man säger så, men jag kunde bryta honom på en inkallning och då fick han bollen kastad. Tur att den också fanns på ängen ;)
 
En annorlunda morgontur som faktiskt slutade rätt bra ;)

Bild från google

Kommentarer
Postat av: Lena T

Så duktigt av Pelle att låta bli rådjuren och komma till matte! Mycket lättare om man ser rådjuren före hunden innan den hinner börja att jaga.

2012-10-19 @ 08:19:26
Postat av: Hanna

Vilken bra och LYCKAD träning :)

2012-10-19 @ 13:30:46
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: C.J.

Duktig han var som lyssnade! =)

2012-10-19 @ 17:46:18
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0