aktiv lydnadspromenad

Tog en lång och mysig promenad med Pelle nu på morgonen. Vi började i skogen där Pelle fick springa lös. Vi tränade på inkallning med ställande samt plötsliga fjärrdirigeringar på avstånd. Kul med lite variation och nytänkade. Sedan kom vi ut till en liten äng där vi tränade "plats", Pelle fick ligga stilla med hakan i backen medan jag hittade på alla möjliga störningar. Med tanke på hur lite vi faktiskt har tränat "plats" är han riktigt duktig, både avstånd, störningar och tid (fast jag var otålig) gick toppen!
 
Sedan vände vi hemåt, gick förbi några elskåp och cementstolpar som Pelle självklart fick hoppa upp och balansera på. När vi gick förbi fotbollsplan kunde jag inte motstå att träna lite. Vi körde FF, väldigt kort träning men långa avstånd, gick hela halva fotbollsplanen bara rakt fram utan att något annat hände. Helgens känsla sitter definitivt kvar! Han har ett sånt sjukt fint fritt följ just nu. Han hänger med och har grym position och fokus hela sträckan!! SÅ BRA!! Vilken hund jag har!
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Låter som att ni hade en mysig och rolig promenad. =)

2012-10-30 @ 20:45:05
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Andrea

Härligt att det går bra! :)

2012-10-31 @ 14:17:29
URL: http://sporthund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0