utebelysning = kvällsträning

Vi har nyligen (under dagen) fått intallerat utelampor i varje hörn av huset. Så när vi var ute i trädgården nu på kvällen kunde man plötsligt se vart man gick och hur allting såg ut. Så trots att jag är sjuk kunde jag inte låta bli att träna en liten stund när jag hade en glad, studsande pudel brevid mig! Pelle hittade en frisbee som fungerade utmärkt som belöning. Idag körde vi bara externbelöningar och Pelle gick förvånansvärt bra på det.
 
Började med Fritt Följ i långsam march. Han var väldigt taggad, inte på väg att explodera men han inte inte riktigt koll på huvudet och flöt ut i svängar och halter. Men ju långsammaer vi gick desto mer fick han skärpa sig och det tog sig rätt bra tillslut.
 
Sedan körde vi några snabba hopp, där en solstol fick agera hopphinder. Inga problem här inte. Innan vi gick in igen nötte vi uppsitande i fjärren. Frisbeen låg precis bakom honom och de första gången låste han sig och blev superlångsam/reste sig inte alls. Då gick jag tillbaka, morrade lite och satte honom. Gjorde om det från början och då bjöd han på underbara sättandet. Inget klättrande över huvud taget. Om vi får till ett så bra sättande på träningen innan tävlingen kanske han iallafall sätter sig, hehe ;)
 
Har varit hemma och sjuk hela dagen, inget roligt alls men som sysselsättning har jag gått igenom bloggen och börjat på en årssummering. Den kommer bli jättefin, så nu har ni något att se fram emot, haha :)

Kommentarer
Postat av: C.J.

Skönt med ett litet lydnadspass. =) Ska bli kul att läsa din årssummering sen.

2012-11-29 @ 21:15:46
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0