treans ruta utan ruta

Gick ner till fotbollsplanen för lite hundträning i eftermiddag. Rutan stod på schemat. Jag hade ingen leksak i den nu eftersom jag ville se hur han gjorde utan. Skickade honom runt 10 gånger från olika håll. Alla gånger kom han in bra i rutan. Han hamnar ibland lite för långt ut i kanten men han fokuserar inte på konerna iallafall vilket är väldigt positivt. Känns bra! Sedan tränade vi lite fjärr och testade treans ruta minus rutan. Alltså skickade jag honom framåt, la honom, gick mot honom svängde av och kallade in. Full fart ut, stannade bra, la sig snabbt och låg kvar när jag gick förbi honom. Allting gjorde han jättebra förutom att han tyckte det var onödigt att gå in fot i inkallningen och sprang förbi mig istället. Men vad mer kan man begära av en sprallig och glad pudel som aldrig har tränat detta innan?! :)
Imorgon ska vi träffa vår träningsgrupp och vi har lyxat till det så träningen kommer att ske inomhus. Ska bli så skönt att slippa ta på sig hundra lager kläder och bli kall och blöt. Kameran får nog följa med också :) Längtar!

Kommentarer
Postat av: A-L

Kul att det gick så bra! Skönt m inomhusträning nu!

2012-11-04 @ 20:07:07
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se
Postat av: Ulrika

Bra jobbat Ebba! Det är fantastiskt kul å se hur du och Pelle ångar fram. Men det bästa är att se hur kul ni har samtidigt!
Kram till er båda❤

Svar: <3
Ebba och Pelle

2012-11-04 @ 20:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0