öppenträning inomhus

Idag fick jag ta det djupa andetaget innan träningen. Skulle nämligen träna på Göteborgs Hundarenas öppna träning och dit ta bussen. Det är inte det lättaste sent på kvällen kan jag lova. Efter att ha korsat mig genom halva stan och till slut kommit på rätt buss så stannar inte busschaufföreren där han ska (trots att jag har tryckt på stanna) utan vi blir istället avsläppta på en helt öde busshållplats på ett ställe jag inte hade någon aning om vart jag var. Avstånden mellan hållplatserna mitt ute på hisingen ligger inte särskilt nära varandra och det fanns ingen hållplats på andra sidan vägen. Slutade med att jag gav upp och ringde pappa som lyckligtvis kunde köra mig...
 
Vi kom fram till slut, en halvtimma sena och halvt dyngsura men glada och träningsugna. Vi körde igenom de flesta momenten i lydnadsklass två. Det mesta gick jättebra, fokuserade kanske mest på fjärren då han hade lite problem med det på tävlingen. Fick till några riktigt bra skiften men är svårt att veta hur det kommer sitta på tävling. Får träna lite mer på det. Hoppet som vi också nollade var inga som helst problem så det var bara mitt fel på tävlingen. Sen körde vi rutan och antingen kom han helt fel eller så kom han helt perfekt. Kändes bra för då kunde jag lätt belöna precis vad jag ville ha. 
 
Han blev dock trött rätt så snabbt och orkade inte riktigt träna under hela den tiden vi hade trots att vi hade flera pauser. Kanske inte så konstigt att de inte orkar träna i 1,5 h i sträck men han kändes lite annorlunda idag. Tror det kan ha berott på att det var så varmt där inne (sen att han inte ville dricka ur min vattenskål är ju bara fånigt...) Men det tar nog rätt mycket energi att tänka bort de andra hundarna också. För det var han jätteduktig på idag. 7 helt nya hundar och förare i en ny miljö och Pelle fixade det galant.
 
 

Kommentarer
Postat av: A-L

Tycker lite synd om er som fick flänga så för att komma fram, tur din pappa kom till undsättning! Skönt m inneträning nu, även om det blir hemskt varmt därinne :)

2012-11-14 @ 07:27:54
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Har ett privattränarekipage, vars fjärr också strular på tävling. Hade förmånen att se dem tävla, strax efter en lektion och jag hör att hon säger kommandona annorlunda första gången (resulterar i felskifte, eller inga skiften alls) men när hon ger DK, så låter det likadant som på träning och perfekta skiften utförs. Kanske skulle du ha ngn som filmar dig på både tävling och träning och se om det är så enkelt :)

Svar: Tror att det absolut kan höra ihop, det är så himla svårt bara att komma ihåg hur jag säger det men har tänkt lite mer på det den senaste tiden och experimenterar lite med olika röstlägen och handtecken för att försöka förstå vad det är han reagerar på :)
Ebba och Pelle

2012-11-14 @ 08:58:27
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0