inte en kotte ute

Jag och Pelle följde syster som skulle till en kompis nu på kvällen och det blev en mysig kvällspromenad. Inte en kotte ute så Pelle fick vandra omkring som han ville. Skönt att bara gå och inte tänka på så mycket. Pelle skötte de flesta inkallningarna toppen och kom galloperande till mig med världens gladaste blick. Ibland föredrog han dock någon god fläck men då påminde jag honom och sedan var det inga problem. Det var kul att se att han reagerade så tydligt på alla mina signaler. 
 
Jag invigde mina nya vinterskor som jag köpte idag, ett par höga HellyHansen som ska tåla långa promenader i snön, kan inte låta bli att längta lite :) Jag beställde även hem en vinterjacka från arrak outdoor, de hade rea så man fick passa på. Jag borde få den om ett par dagar så jag hoppas den passar :)
 
Annars har vi inte gjort så mycket idag. Pelle har fått leta tändstickor i vår fluffmatta (inspiration från Boel :) ), det märks att de blir riktigt trötta av det. Vi har också klickat lite tasstarget så får vi se om vi tar det ett steg längre, dvs in i lydnaden. Pelle tycker det är jättekul i alla fall!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du kommer inte ångra jackan :)

2012-11-01 @ 05:55:50
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/
Postat av: maja o zoro

det är så grymt skönt när det typ inte är någon ute och hundarna kan gå lösa bäst dom vill :)

2012-11-01 @ 15:14:19
URL: http://majazoro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0