bakåt i helt om marsch

Träffade Linda och Charlie på deras plan för lydnadsträning. Av mig och Pelle var det helt klart jag som fick arbeta mest idag. Passet började med att han hittade nån god doft, och när jag sa till honom slog det över och trots var bara förnamnet på den unga herren. Han utmanade mig verkligen men idag var det jag som skulle vinna trots att det krävs mycket för att nå honom i såna situationer. Med stöd av Linda fick jag ordning på honom och vi körde igång direkt med Fritt följ och kortkoppel.

Tog ett djupt andetag, sträckte på mig och bara gick. Det märktes verkligen på Pelle att han tyckte det var skönt när jag bestämde och efter ett par gånger gick han sjukt bra. Samlad och fokuserad. Jag däremot gick lite sämre så vi tog ett pass med torrgående. Det är galet svårt att gå ordentligt samtidigt som man ska fokusera på att titta upp, gå rakt och ha någorlunda koll på hunden. Fick massa tips från Linda och i slutet gick det rätt bra, iallafall utan hund. Det jag måste öva på lite extra är helt om. Insåg att jag vänder om och går något steg baklänges innan jag fortsätter framåt. Varför har jag ingen aning om?! Hoppade runt på plan ett tag innan benen och huvudet till slut samarbetade någorlunda.
 
Avlsutade med lite till Fritt följ och Pelle var grym! Att han hade en matte som tänkte på hur hon gick och snarare snubblade än gick fram brydde han sig inte särskilt mycket om.
 
Sedan lyckades vi såklart pricka in dagens enda timma när regnet öste ner. Men regn är vi ju vana vid iallafall och det var mest Pelle som klagade på att han hade världens elakaste matte som satte på honom regntäcket när han inte tränade. Det är en av de sakerna som Pelle tycker allra minst om - täcken av alla de slag! Ett riktigt bra träningspass fick vi till iallafall!

Kommentarer
Postat av: a-l

Ibland har man lite egenheter f sig:) Linny håller helt m Pelle ang. täcken !!

2012-11-11 @ 17:04:07
Postat av: Hanna & Russllarna

Skönt att det funkade till slut! :)

2012-11-11 @ 17:11:41
URL: http://russellbus.se
Postat av: Hanna

Ni är så duktiga, du och Linda!

2012-11-11 @ 18:03:15
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/
Postat av: C.J.

Va kul att det gick så bra! Måste också träna lite på hur jag själv går.

2012-11-11 @ 18:09:12
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Petra & Skurk

SV:
Verkligen! Har iPhone själv.. Ovant att apparna inte finns till det faktiskt ;D

2012-11-12 @ 20:11:24
URL: http://petraskurk.wordpress.com
Postat av: josse

Vad kul! Fina bilder!

2012-11-19 @ 13:26:34
URL: http://sheltiesolo.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0