Äkta hundnördar

Idag tränade vi på klubben tillsammans med Hanna, Freja Linda och Charlie. Regnet öste ner och det var inte särskilt lockande att stiga ur bilen. MEN vi fick till en riktigt bra träning ändå. Jag glömde snabbt bort att det var skitväder och hade roligt med Pelle, Charlie och de andra tjejerna istället. I vår grupp litar man fullt ut på både hundar och förare vilket gör att man kan utmana sin hund lite extra. Idag gick vi omkring i stort sett på varandra, la dem plats med inte många centimeter mellan. Kastade bollar på någon annans hund (inte med mening dock) med ens egen tätt efter, leker som galna med den egna hunden och rivstartar den för att öva på störningar för hunden precis bredvid. Hur kul som helst! Sån här träning går inte att göra på klubbens öppna träning eller om man är själv men jag tror att den har stor betydelse. Är så himla häftigt att se när ens hund väljer matte istället för en hund som kommer i full knyck mot den! Har sagt det innan men jag är himla tacksam att jag har hamnat i ett sånt bra träningsgäng!
 
Dagens fokus låg - förutom på den extrema störningsträningen - på rutan. Jag varavade skick med leksak i rutan och skick utan och det sitter inte helt hundra. Men många gånger var det jättefint. Ska jobba mer med positionen men jag tror det bara är att nöta på.
 
Tränade även lite plats (tar förmodligen priset för världens elakaste matte då jag tvingade honom att ligga plats i ösregnet) Och det gick toppen. En aning oplanerat fick han en Charlie förbirusande tätt inpå men han låg kvar, höjde huvudet (förståeligt ;) )men sänkte det snabbt igen. Duktig! 
 
Det var inte förrän man bestämde sig för att åka hem man verkligen förstod hur blöt man var. Det är nog ett positivt tecken :)
Världens duktigaste (och blötaste) hundar! 
Bild lånad av Linda

Kommentarer
Postat av: A-L

Härligt pass! Liiite elakt och låta dem ligga i blötan dock ;)

Svar: Jag vet, men han fick inte ligga långa stunder! Vi fokuserade mest på störningar under korta pass :)
Ebba och Pelle

2012-11-01 @ 21:14:53
URL: http://linnylinslus.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline Nero

Hejsan hejsan, super fin och bra blogg ! ♥
Kika gäärna in på min nystartade hundblogg :)

2012-11-01 @ 21:18:08
URL: http://hundgalen.devote.se
Postat av: Linda

Skit rolig träning! Och så skönt att ha träningskompisar som stöttar när man behöver uppfostra sin vovve :)
Grymt av Pelle att ligga kvar när Charlie kom farande med tio miljoner lekinviter i sekunden!

Men nästa gång kör vi inomhus, guuud vad lyxigt :D

Svar: Ja, för att inte tala när Pelle for fram i 120 för bollen precis bredvid Charlie! Duktiga hundar har vi! Ja det ska bli rätt skönt det med ;) Då ska jag ta med kameran också :)
Ebba och Pelle

2012-11-01 @ 21:20:48
URL: http://lindajonssons.blogspot.com
Postat av: C.J.

Låter som ett kanonbra träningspass! =)

2012-11-01 @ 22:24:55
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Hanna

Grymme träning, med härliga människor :)

2012-11-02 @ 07:14:37
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0