Vrid på huvudet!

Sorry för snea bilder men de kommer direkt från mobilen...
Imorse gick jag Ella och Pelle ut på en liten utflykt, vi gick till fotbollsplanen via skogen där Pelle fick springa lös. Vi hittade en lerpöl och jag kom på den briljanta idén att man kunde träna in snabba lägganden... haha jag är galen ;) De första gångerna gick det bra men sedan verkade Pelle förstå att det faktiskt inte var lite blött utan snarare en halv sjö och att det var blött, kallt och smutsigt. Han brukar inte bry sig om underlaget men nu blev det jobbigt så vi struntade i lägganden och satsade på att han skulle sätta sig istället och det gick helt ok. Haha, stackars Pelle, mina stövlar sjönk ner till vristerna och jag fastnade gång på gång så det var mycket lera...!
söt är han iallafall...!
Vi kom ner till fotbollsplanen men vi strunatde i lydnadsträningen och körde två sök på arbetsplatsen istället. Ella började med att köra med honom och hon gömde pinnen i en stor container som har kommit dit ganska nyligen. Hon släppt epå honom och han letade bra, han markerade att han ville upp i containern så då lyfte jag up honom och så fortsatte han leta i containern där det låg stora cementblock och hindrade vägen. Men inte hindrade det Pelle utan han letad över och under tills han hittade pinnen. Då blev han glad! Himla duktig var han, han har verkligen utvecklats inom söket de senaste veckorna och det är så roligt! bästa Pelle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0